bereikbaar van ma t/m vrij van 9:30 tot 11:30 uur. 043-3068067

Inloggen

Meest gestelde vragen NL Leert door scholingssubsidie

1. Kan iedereen gebruik maken van de NLLD-regeling?
Iedereen tussen 18 jaar en de pensioengerechtigde leeftijd die actief is op de arbeidsmarkt. Deze regeling geldt zowel voor mensen die (nog) in loondienst werkzaam zijn als voor werkzoekenden. Ben je zelfstandig ondernemer of flexwerker? Ook dan kun je gebruik maken van deze mogelijkheid. Volg je op dit moment een voltijd studie? Dan val je niet onder deze subsidieregeling.
 
2. Is de opleiding volledig kosteloos?
Ja, wanneer je de opleiding volgt via de Nederland Leert door subsidieregeling is deelname volledig kosteloos. De opleiding is inclusief de benodigde lesmaterialen, documentatie en eventueel aangeboden examens.
 
3. Is het mogelijk om in te schrijven voor meerdere opleidingen tegelijkertijd?
Ja, dit kan. Echter dient het wel haalbaar te zijn dat de deelnemer voldoende tijd aan de opleiding kan besteden. Deze verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij de deelnemer zelf.
 
4. Welke consequenties zijn aanwezig wanneer de opleiding, door omstandigheden, niet volledig wordt afgemaakt?
Wanneer de opleiding via de NLLD-subsidie regeling gevolgd wordt, heeft dit geen financiële consequenties voor de deelnemer, maar wel voor de opleider. Dit is ook de reden dat contact wordt opgenomen met de deelnemer wanneer we merken dat de deelnemer te weinig inspanningen verricht. Wanneer het aannemelijk is dat de opleiding niet binnen de gestelde periode afgerond wordt kan in overleg gekozen worden om de deelnemer uit te schrijven voor de opleiding.
 
5. Ik heb mezelf ingeschreven als "reserve inschrijving". Wat gebeurt nu met de inschrijving?
We hebben zoveel inschrijvingen binnengekregen dat de opleidingen momenteel vol zijn.
Wel bestaat de kans dat in de toekomst plaatsen beschikbaar komen waardoor je de opleiding kosteloos kunt volgen. Wij adviseren je daarom om je in te schrijven voor de gewenste opleiding en te kiezen voor een reserve startdatum.
 
6. Waarom moet ik een kopie van mijn ID (voor -en achterkant) aanleveren en wat gebeurt hiermee?
Om kosteloos deel te nemen, aan een van onze opleidingen binnen de NLLD-subsidieregeling, hebben wij deze gegevens nodig. De overheid en het UVB hebben deze richtlijnen opgesteld. Dit is niet een eis die wij gesteld hebben.
Wanneer je de gegevens beveiligd wil aanleveren om te voorkomen dat fraude wordt gepleegd, verwijzen we je door naar onderstaande website met informatie hoe je dit kan doen:  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs
 
7. Waar kan ik mijn opleiding volgen?
De opleiding waar je voor bent ingeschreven is volledig digitaal te volgen in onze eigen leeromgeving.
Via de website (https://leeromgeving.benvitaalacademy.nl) kun je hier deelnemen.
 
De inlog is het mailadres waar je mee bent ingeschreven. Het wachtwoord is via de mail toegestuurd.
Wanneer je het wachtwoord niet meer weet klik je op ‘’wachtwoord vergeten’’. Je ontvangt een mail met een tijdelijk wachtwoord. Wanneer je ingelogd bent kun je het wachtwoord aanpassen.
 
8. Welke informatie staat vermeld in de leeromgeving?
In de leeromgeving staat de content van de opleiding, de planning en je kunt je hier registreren voor de online lessen, wanneer dit een onderdeel is van je opleiding.
 
9. Berichten in de leeromgeving
Wanneer je een lesdag hebt, ontvang je in de ochtend hier een bericht over.
Dit bericht is een reminder voor de les van die dag. Ook vind je in datzelfde bericht de directe login voor de ZOOM bijeenkomst.
 
10. Wat als ik een les niet kan bijwonen?
Na afloop van de les is de opname van de les meestal binnen 1 à 2 werkdagen terug te vinden in de leeromgeving. Op deze manier kan de les, zonder interactie met andere deelnemers, altijd worden teruggekeken op een ander moment.
Echter, het voordeel van de les live bijwonen, is dat direct contact met de docent en andere mede studenten mogelijk is.
 
11. ZOOM werkt niet
Vaak kan het ook zo zijn dat ZOOM niet optimaal werkt doordat Microsoft Teams, Skype of Google Meet op de achtergrond nog open staat.
 Wanneer inloggen nog steeds niet werkt kun je inloggen via de directe link die je hebt ontvangen in de leeromgeving.
 
12. Aan wie stel ik welke vragen?
Vragen inhoudelijk over de opleiding (lesstof, methodiek etc.) mogen gesteld worden aan de docent. Dit kan door middel van een bericht te sturen aan de docent in de leeromgeving.
 
Vragen over organisatorische zaken (inschrijving, planning, verplaatsing etc.) mogen gesteld worden via academy@benvitaal.nl
Dit kunnen jullie doen door een e-mail te sturen naar het genoemde mailadres.
Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:30 tot 11:30 uur, 043 – 306 80 67
 
13. Inleveren van de eindopdracht
Het streven is dat de eindopdracht op de daarvoor vastgestelde datum wordt ingeleverd. Als dit niet haalbaar is kijken wij graag samen met je naar een passende oplossing zodat je de opleiding succesvol kunt afronden!
 
14. Kennistoets
Wanneer je een kennistoets dient te maken staat dit vermeld in de leeromgeving.
 
Kennistoetsen zijn meestal geautomatiseerd en hierbij ontvang je direct het resultaat.
Iedere deelnemer beschikt over 2 kansen. Als je deze niet hebt behaald kun je via academy@benvitaal.nl een herkansing aanvragen. Deze herkansing betreft wederom 2 kansen.
 
15. Beoordeling eindopdracht
Wanneer je een eindopdracht hebt ingeleverd streven we erna om deze binnen maximaal 14 werkdagen te beoordelen. Via de leeromgeving ontvang je bericht wanneer de eindopdracht is beoordeeld. Je ontvangt ten alle tijden feedback over de opdracht die je hebt ingeleverd.
Als aanpassingen verricht moeten worden krijg je hier de ruimte voor.